19 / 06 / 2015
- Corporate
- Taxo test news 1

Saint-Gobain slavi 350. godišnjicu ove godine. To je jedna posebna godišnjica koju će Grupa obeležiti promovisanjem svoje istorije, ali sa pogledima okrenutim ka budućnosti, kroz celu 2015. godinu, godinu koja će biti bogata događajima. Slavlje je počelo 9. januara u Šangaju (Kina) i završiće se u oktobru u Parizu (Francuska).
Saint-Gobain, POGLED USMEREN U BUDUĆNOST
Još otkako su je osnovali kralj Luj XIV i Žan Baptist Kolber 1665. godine, najstarija kompanija u Paris Bourse CAC 40 indeksu, prilagodila se promenama u svetu i prihvatila brojne izazove sa kojma se suočila. Potkovan ovim iskustvom i korporativnom kulturom, Saint-Gobain odlučno gleda ka budućnosti i zna da postoji mnogo “razloga da veruje u nju”, razloga koji su zasnovani na šest ključnih tačaka Saint-Gobain strategije i vrednostima Grupe.U svetu ne postoje granice: Od otvaranja svoje prve kompanije van granica Francuske države, u Nemačkoj 1850-ih godina, Saint-Gobain se razvio u međunarodnu grupu koja danas postoji u 64 države.
Održivi životni prostor nadohvat ruke: Saint-Gobain pruža postojana rešenja i proizvode kako bi usmerio razvoj habitata sa ciljem da se smanji njihov uticaj na okolinu, poboljša energetska efikasnost i komfor korisnika.
Inovacija transformiše svet: Saint-Gobain je jedna od 100 najinovativnijih kompanija u svetu. Inovacija je ugrađena u njegovu istoriju i identitet. Njegovi proizvodi doprinose poboljšanju habitata i svakodnevnog života.
Talenat je beskonačan: Saint-Gobain zaposleni su ujedno i njegova snaga. Ujedinjeni iza temelja zajedničkih vrednosti, svakodnevno se suočavaju sa brojnim izazovima i pri tome uslužuju milione kupaca.
Udoban životni prostor je dostupan svima: Saint-Gobain nastoji da svima omogući životni prostor tako što će proizvesti materijale prilagođene lokalnim tržištima, kao i pomoću svoje fondacije Saint-Gobain Initiatives.
Saint-Gobain se oslanja na prošlost i pravi planove za budućnost: Za 350 godina, Saint-Gobain se obnavljao iznova i iznova kako bi se prilagodio i išao u korak sa promenama u svetu.
“Ova godišnjica je povod i prilika da podsetimo sve na snagu koja je stečena tokom proteklih 350 godina istorije i 350 godina inovacija koje stalno nastaju. Naše iskustvo podrazumeva da razumemo i da smo usredređeni na dugoročno. Ono nam takođe daje i staloženost i agilnost da se prilagodimo svetu koji se stalno menja. Naša istorija je dokaz da smo kompanija koja stalno pomera granice i prihvata tehnološke izazove. Dok se osvrćemo na prošlost i ispitujemo svet kakav je danas i ono što mi radimo, ubeđeni smo da postoji mnogo razloga da verujemo u budućnost. Stoga mi ovu godišnjicu slavimo okrenuti ka budućnosti i inovaciji. Optimizam je ono što želimo da podelimo sa vama u 2015.”, rekao je Pierre-André de Chalendar, predsedavajući Saint-Gobain-a.
POČETAK GODINE SLAVLJA
Pierre-André de Chalendar, predsedavajući Saint-Gobain-a, otvorio je u Šangaju 9. januara 2015. proslavu 350-ogodišnjice, koja će uključiti brojne ključne tačke:
- Futuristički putujući paviljoni otvoreni za javnost će prikazati sposobnost Grupe za inovaciju i izuzetnu stručnost u oblasti građevinskih materijala. Putovaće svetom i pružiti posetiocima čulno i umetničko iskustvo:
- Šangaj (Kina) u januaru
- Sao Paulo (Brazil) u aprilu
- Filadelfija (Sjedinjene Američke Države) u junu
- Pariz (Francuska) u oktobru.
- Virtuelna izložba na pet jezika (francuski, engleski, nemački, španski i brazilsko-portugalski) biće pokrenuta na internetu u februaru. Sa više od 700 arhivskih dokumenata, Saint-Gobain će svima pružiti priliku da istraži, ili da ponovo otkrije njegovu istoriju putem do sada neviđenih dokumenata i ličnih naloga. Posetioci ove izložbe će moći da uđu u galeriju inovacija u oblasti habitata, da se upoznaju sa šest opširno prikazanih tematskih celina (Obrada materijala; Od reklame do marketinga; Saint-Gobain u svetu; Značajna dostignuća; Glas rada; Korporativno upravljanje i kultura), i da iskuse, zahvaljujući spektakularnoj 3D rekonstrukciji Manufacture des Glaces-a, odnosno proizvodnje ogledala, kao da su se našli na pragu Francuske revolucije. Posetioci će takođe moći i da daju doprinos izložbi tako što će na sajt postaviti svoja lična dokumenta i iskustva.
- Jubilarna knjiga, povezan sa virtuelnom izložbom putem QR kodova i preveden na pet jezika (francuski, engleski, nemački, španski i brazilsko-portugalski), publikovaće Editions Albin Michel na proleće. Ova knjga se osvrće na prošlost i sadašnjost Grupe i pružiće priliku posetiocima da o Saint-Gobain-u nauče vise na jedan drugačiji način.
- Igrica Svet 350 koja će biti dostupna na proleće i besplatna za smart telefone i tablet računare. Svet 350 će omogućiti igračima da testiraju svoje digitalne veštine i da izazovu prijatelje i porodicu da uđu u jedan nekonvencionalan svet gde će naići na suptilne nagoveštaje na Saint-Gobain. Njihov zadatak je da izgrade kuće na planeti Svet 350.
- I na kraju, dan proslave godišnjice koji će slaviti svi zaposleni u Grupi širom sveta 15. oktobra 2015. Ovaj dan će služiti kao primer vezama koje postoje između svih Saint-Gobain zaposlenih.
350 GODINA ISTORIJE
Istoriju Saint-Gobain-a obeležava stalno kretanje ka diverzifikaciji i preusmeravanju. Uprkos tome, Grupa se razlikuje od ostalih po tome što je zadržala izvorni posao – proizvodnju ravnog stakla – iako to sada donosi svega 11% prihoda. Druge distinktivne karakteristike uključuju stalnu potragu za inovacijom i ranu internacionalizaciju.
17. VEK
Luj XIV, na podsticaj ministra Kolbera, razvio je proizvodnju ogledala (La Manufacture royale des glaces) koja je za cilj imala da prkosi primatu koji je Venecija imala u proizvodnji ogledala.
18. VEK
Ogledala su postala moderna i bivala sve povoljnija. Profitirajući od kraljevskih i ličnih porudžbina, proizvodnja, koja je imala vise od 1.000 radnika, modernizovala se i uživala u porastu prosperiteta tokom ovog veka.
19. VEK
Kada se suočio sa jakom međunarodnom konkurencijom, Saint-Gobain se okrenuo ka hemikalijama. Do kraja veka, njegovo poslovanje bilo je podjednako podeljeno između hemikalija i proizvodnje stakla. Proizvodnja je onda profitirala od brzog razvoja novog vida arhitekture zasnovanog na gvožđu i čeliku, namenjenom uglavnom za ogromne javne građevine: pijace, stanice, arkade itd.
20. VEK
Do sada Saint-Gobain je skrenuo pažnju na sve tipove proizvoda od stakla (boce, optičko staklo, staklena vlakna itd.). Revolucija automobila i moderna arhitektura sa sve većom upotrebom postakljenih površina otvorile su kompaniji nova vrata. Godine 1970. Saint-Gobain se ujedinio sa proizvođačem cevi od livenog gvožđa Pont-à-Mousson. Ovo je dovelo do novog načina upravljanja, nacionalizacije (1982) praćene privatizaciojm (1986), dodatnih napora u istraživanju, priključivanju novih država, i trenutku za prodaju sredstava i akviziciju. Glavne akvizicija je i Norton 1990., što je Saint-Gobain postavilo u kategoriju kompanija visokotehnoloških materijala (abrazivi, keramika, plastika). Akvizicija Poliet (Point.P, Lapeyre i Weber) 1996. omogućila je kompaniji da uđe u svet distribucije građevinskih materijala (45 procenata neto zarade u 2013.).
21. VEK
Saint-Gobain je koncentrisao svoju strategiju na održivi habitat dok istvoremeno nastavlja da uslužuje svoja mnogobrojna industrijsla tržišta. Usklađujući mnogobrojne lokacije širom sveta, Grupa nastavlja da se širi u zemljama u razvoju, i čini značajna pripajanja kako bi proširila svoju mrežu distribucije građevinskih materijala u Evropi i dopunila svoj proizvodni portfolio (akvizicija britanskog Plaster Board 2005. – gips i suvi malter - i Maxit 2007. – industrijski malteri).

O SAINT-GOBAIN-U
Saint-Gobain 2015. slavi 350-ogodišnjicu, 350 razloga za veru u budućnost. Uz podršku sopstvenog iskustva i sposobnosti da stalno inovira, Saint-Gobain, svetski lider u oblasti habitata i građevinskog tržišta, kreira, proizvodi i distribuira građevinske materijale visokih performansi pružajući inovativna rešenja izazovima koje nameću razvoj, energetska efikasnost i zaštita životne sredine. Sa prometom od 42 milijarde eura u 2013, Saint-Gobain posluje u 64 zemlje i ima skoro 190.000 zaposlenih. Za vise informacija o Saint-Gobain-u, posetite www.saint-gobain.com kao i nalog na twitter-u @saintgobain.